18-2-2014 Whitianga

18 februari 2014

Vanochtend voor ons doen vroeg opgestaan. We stonden al op de parkeerplaats waar onze 1e bezienswaardigheid van vandaag begon. We zijn vroeg opgestaan om de grootste groep toeristen voor te zijn. Want we hadden gezien dat het er erg druk kon zijn. En dan heb je allemaal foto's met mensen en die willen we niet. Marco had een gezegde voor onderweg: first do the walk, than the reward. Want het was weer hard werken, maar we werden beloond. Wederom prachtig de Cathedral Cove. Vervolgens na 1 uur weer beginnen op onze terugreis. Even wat drinken en op naar de volgende bezienswaardigheid: Hot water Beach. We waren te vroeg want het is er bij 2 uur voor en 2 uur naar eb. Dus lekker op het strand gelegen en geluncht. En toen werd het langzaam drukker, dus wij naar het gedeelte waar het te doen is. Het is dus op het strand te doen. Je kunt dan poelen maken en dan heb je een eigen warm water beach. Het is maar een stukje op het strand waar dit kan. 2 km onder het zand zit de bron. Deze is 170 graden. Dit komt omhoog 2 uur voor en 2 uur na eb. Het is er wel altijd, maar bij vloed ligt de zee erop. Het water kan op het strand als je poelen maakt 60 graden zijn. En dat was echt heet. Je kon dan niet blijven staan. Een bijzondere ervaring en dat zomaar van moeder natuur.
Later in de middag boodschappen gedaan en een camping opgezocht, want we hadden een douche verdient met al dat zout water.
Gereden km: 50

1. Mark, diana, nikki en quinten:
    18 februari 2014
    hadde wel meteen ff een sateetje op kunnen warmen.
    have fun.
  2. Elke vd H:
    18 februari 2014
    Deze week precies 2 jaar geleden waren wij op precies dezelfde plek voor een hele speciale dag...
    Prachtig stukje NZ!
  3. Gerda hendrix:
    18 februari 2014
    eindelijk heb ik jullie reisverhalen leuk om te lezen en te zien hoe jullie genieten. Nog fijne dagen samen en blijven genieten.